Besviken :/

Jag är lite frustrerad och ledsen så jag behöver snacka av mig :/ Jag har funderat på de här sakerna länge nu och jag behöver verkligen få ur mig dom:

Jag tycker att svenska folket är så jävla mesiga och rädda att så fort det kommer någon (alliansen) som vill förändra det här landet till det bättre så börjar dom protestera om "det blir så stora klasskillnader, de rika får en massa fördelar" Bullshit säger jag!! Dom klagar bara för att dom måste lyfta på sina feta arslen och börja jobba istället för att leva på statens penger, våra pengar! OJ, nu blev jag visst lite arg här hehe, men jag gillar inte "de röda" och deras så kallade politik. Folk klagar på att alliansen inte gör det dom har lovat, men va fan det tar ju tid! Man kan ju inte bara knäppa med fingrarna så är alla vallöftena gjorda :/ Under hela tiden som "de röda" satt i regeringen har dom inte gjorde ett skit, bara suttit och roffat åt dig pengar till sina jävla taxibilar, landställen, teaterbesök och bidrag till människor som inte ens behöver dom.

En annan sak som jag är irriterad över är att alla klagar på att Sverige skickar tillbaka folk till sina hemländer och att vi inte tar in fler invandrare. Sverige tar in fler invandrare än något annat land (USA och nått annat land kanske tar in fler men det hör inte hit). Men grejjen är att Sverige tar in skit många invandrare gentemot landets storlek. Det är jättebra! Men jag blir så himla ledsen och arg när folk klagar över att Sverige ger avslag till så många människor som försöker komma in till oss. Det är omöjligt att ta in alla som vill komma till Sverige, men vi gör så gott vi kan och tar in så många vi kan!

En annan grej som jag inte gillar är alla som lever på bidrag som absolut inte behöver det. Jag blev så himla glad när alliansen höjde avgiften på a-kassan. Det betyder att man får kämpa lite om man vill få bidrag istället får att bara sitta och ta emot...
Jag förstår verkligen inte de människor som lever på bidrag men som är för lata för att jobba. Jag blir bara så himla arg! Varför ska människor leva på mina pengar?!? Mina pengar som jag har tjänat ihop! Har jag bara kämpat för att alla lata jävlar ska få pengarna för att dom inte orkar gå och söka ett arbete?
Eftersom jag nyss har fyllt arton och snart måste börja betala skatt så har jag börja tänka på vad skatten egentligen går till, jag vill att man ska göra nått bra med mina pengar inte skänka dem till någon lat kärring vars ursäkt är ett dåligt knä!!! Man behöver inte söka jobb som byggarbetare direkt :/

Okej, nu har jag blivit arg och irriterad :-P
Men var bara tvungen att få det ur mig, nu ska jag snart sova och imorrn ska jag vara hemma och sova :D

Puuuuss <3

Kommentarer
Postat av: David

Nämen oj!
Det var ju väldigt trevlig läsning det här :). Den förra regeringen, som kunde sitta vid makten enbart för att miljöpartister och kommunister gav dem sitt stöd, gjorde inte mycket alls för Sverige. Allting lät så fint på papperet om vad man skulle göra och förändra och så. I verkligheten är det precis som du säger. Enligt mig höjde de endast skatterna och pengarna gick inte till något vettigt alls. De fuskade så mycket de kunde ju. Dessutom blir det alltid så mycket krångel med myndigheter och lagar när de röda styr, jag fattar inte hur de tänker!

Sossarna sa inför valet 2006 att inga trängselavgifter skulle införas i Stockholm om de vann valet. Men så kommer Peter Eriksson (mp) och har som krav för att stötta sossarna att trängselskatter ska införas. Och då ändrar sig sossarna genast och direkt de kommit till makten så inför den skatten. Det som är så dåligt då, är att Peter Eriksson (han som förespråkade införandet av skatten) han behöver inte betala! Hans registreringsnummer på bilen finns sparad i en databas så när hans bil blir fotograferad av kamerorna så räknas inte det, för han behöver inte betala.... Det kallas dubbelmoral det!

Sossarna och Göran Persson var emot svart städhjälp och hushållsnära tjänster. Men sen vinner alliansen och inför då sådana tjänster. Och som du kanske vet har Göran en stor herrgård nånstans där han nu bor. Och där har han minsann skaffat hushållsnära tjänster. Han drog av 25 000 kronor från sin skatt förra året. Det är också dubbelmoral, för det var precis det han tyckte var fel när han styrde.

Dina åsikter om invandrarna låter också bra. Självklart ska vi ta emot flyktingar och hjälpa dem som kommer hit att få ett bra liv, men vi kan inte ha det som nu, att våra gränser är öppna! Dessutom måste vi ställa mer krav på att de som släpps in ska anpassa sig mer till oss, dvs lära sig svenska, skaffa jobb, respektera våra traditioner och så.

Och när det gäller bidrag har du också helt rätt :). Sossarna hade ingen koll alls på vem som fick bidrag och det fuskades jättemycket. Så är det inte nu tack och lov, visst förekommer det fusk nu också men skillnaden är att regeringen inte ser mellan fingrarna utan försöker åtgärda det.

Det var en lång kommentar men det blir det alltid från mig när jag läser nåt inom politik som jag gillar :).

2008-02-20 @ 11:22:20
Postat av: Carolin

Haha, det var roligt att läsa! Politik är alltid roligt att läsa, men jag ska inte diskutera politik med folk, jag blir så arg då. Och det är inte bra. Alla ska få tycka vad de vill. :) Jag och David har nog fajtas mycket när det gäller politik, haha! Till och med så att vi har börjat slåss ibland, på riktigt då. ;)
Men ja, alltså om du inte hade fyllt 18år och tjänat över 17100kr så hade du fått betala skatt iallafall, så det är inte alls för att du har fyllt 18år så ska du betala skatt. Jag var på väg att betala skatt förra året. Men jag slapp det, vi fixade på ett annat sätt. Fusk men men. ;P
Du får ha det så bra så länge!

2008-02-21 @ 11:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback