Bananflugor!

Idag hade jag NOLL lektioner! Omg, jag kunde liksom ha haft världens sovmorgon :-/
Jag struntade i Spanskan eftersom mitt betyg var redan satt. Sen skulle vi ha haft Samhällskunskap, men vår lärare behagade inte att dyka upp såå vi hade en as lång hål timme tills vi skulle på studiebesök (Biologin) på Vetenskapens hus.
Det var lite spännade :-)
Vi fick dela in oss i två grupper och min grupp fick gå till DNA-grejset :-P
Jag berättade för mina kompisar att jag skulle lätt vilja jobba min kriminalteknik :-D Jag sa att jag tyckte att det var jättekoolt det dom gör på CSI å grejjer.
Tji fick jag! Vår alldeles egna KTH-student förklarade att det dom gör på CSI är överdrivet och att det inte alls funkade så i verkligheten :-/ Då kände jag mig lite dum :-/
Men sen fick vi typ ta reda på en "tjuv's" DNA som kom ifrån en brottsplats. Det var roligt! :-D

Sen efter den labben gick vi med en annan människa till ett rum med runda bord med mikroskop stående på dom. Vi skulle undersöka en massa små äckliga ------>    image8   JUSTE! Bananflugor! :-P

Dom var äckliga som sagt.
Vi skulle söva ned dom och titta på deras mutationer m.m.
Det blev dock lite problem när flugorna började vakna upp igen :-P
Hela tiden kändes det som om det kröp en massa flugor i naäsan av alla ställen :-S :-P

Anyway, sen åkte vi typ hem igen :-D

Nu har jag precis suttit och tagit emot en massa låtar ifrån Emelie :-D Hon ska btw åka till Mallorca imorrn. :-P

Ne! Nu ska jag sova, godnatt!!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback