So cold!

OKEY!! Det här var värsta mobbing-dagen! Jag hade fått i uppdrag av min mor att skotta garageuppfarten, som för övrigt är sjutielva mil lång (!).. Anyway min kära pojkvän (Leo)  tillbringade dagen med mig och han sa att han kunde hjälpa mig att skotta så vi pälsade på och mötte den svenska vintern. Ni vet säkert att när det kommer snö i Sverige så är den först (1) pudrig och sen (2) kramig och sen (3) tung och blöt som in i helvetet (!) Vår "uppfartssnö" hade kommit till steg nr 3. Men jag hade inget val än att börja skotta. Först hjälpte Leo till med gången till dörren och skottade typ bort allting, då tänkte jag att det där verkade inte så jobbigt. Sen sa jag att han inte behövde hjälpa till för jag ville vara lite macho (dum som jag är). Så då tar han positionen som Fürer och tvingar mig (nästan iallafall) att skotta som en galning. Så då kastade jag ett lass snö över han och som straff släpade han mig till en snö hög, satte krokben för mig och mulade mig! Detta upprepades cirkus tio gånger  innan uppfarten var färdig skottad. men jag kan inte neka till att det var en bra metod till att få mig att skotta, för tillslut fattade jag att slapp mulningen ju fortare jag skottade :-P Sen gick vi in för en välförtjänt kopp varm choklad och eftermiddags mys :-D


Kommentarer
Postat av: Emelie Almlöf

Älskar när snön kommit till steg tre -_-' *nooot* ;D

Postat av: Elvira

Men då vet man ju att den snart är borta! =)

2007-03-01 @ 14:21:22
URL: http://jagelvira.blogg.se/
Postat av: Elvira

Men då vet man ju att den snart är borta! =)

2007-03-01 @ 14:21:28
URL: http://jagelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback